27.9.09

Carrera nocturna por un callejón sin salida




[Ningún vídeo de conciertos hace justicia a esta canción]

You don't have to deny your urge,
It doesn't make you bad.
On our admission the make weight's lifted,
Stop dwelling on the past.
I think about the three of us,
I wonder how we tesselate,
It would have been much wiser,
To allow these feelings to abate.
Empty words so free of connotations,
All dreams come to an end.
Codify your utterance, communicate your needs,
Prepare your vocabulary.
My nervous system fails me,
My thoughts are becoming fugitive,
And when I'm in your arms,
I wonder how much I can give.
The weekend is a Godsend,
The night time is a lifeline,
Another useless fumble,
Another drunken stumble,
The pinkness round your iris,
Reveals that you've been crying,
But I don't know what my crime is,
I cause upset without trying.
People are judged on their mistakes,
And how much money that they make.
No-one wants to lose their youth,
In a trench like this.
Visiting the same places,
Kissing all the same faces,
Building up support,
Looking for rapport.
I empty out my pockets at the end of the Night,
Another scrawled first name,
Another sense of shame.
I need to get to bed,
Before I fail myself again,
We got to close that night,
And I reached out for your hand.
The night time is a lifeline,
The weekend is a God send,
Another useless fumble,
Another drunken stumble,
Oh but the pinkness near your iris,
Reveals that you've been crying,
But I don't know what my crime is,
Behind my crumbling veneer.
My strength is sapping,
My heart strings are snapping.
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[Maxïmo Park, Your Urge]
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Desde que perdí mi iPod he estado escuchando bastante el de mi hermana, y éste es uno de los grupos que he descubierto. No me parecen una escucha fácil, me ha costado ir descubriéndolos, pero tienen algunas letras sorprendentes. Consiguen combinar rimas con un lenguaje bastante sofisticado (me recuerdan un poco a las letras que los Smith, sin el filo irónico), letras que dicen todo precisamente por lo que omiten y por la profundidad psicológica que esconden. Esta canción, por ejemplo, cuenta toda una historia y un estado mental, y el ritmo in crescendo de la melodía remite a la urgencia estéril que expresa la letra: la tensión avanza en la música como avanza la noche, y termina diluida en un conflicto que no se resuelve: habrá más noches vacías como esta, las palabras son inútiles porque jamas llegan hasta donde esperamos. Pocos artistas logran algo así. Me pregunto de dónde salen estas letras, cuál es trasfondo, lo leído y estudiado por los letristas Archis Tiku y Duncan Lloyd (1° y 2° por la derecha, respectivamente).
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